Vodafone vypíná telefony platícím zákazníkům

Pokud nejste dokonalí, nebo neplatíte telefon přes inkaso, občas se vám stane, že zaplatíte fakturu později. Někdy prostě nemáte na účtě ani floka a čekáte, až vám přijde platba, někdy prostě zapomenete. Stává se. Vodafone vám tedy pošle zprávu, že je vaše platba v prodlení a že by bylo dobré ji zaplatit, jinak vám budou vypnuty služby. Jdete tedy na www.vodafone.cz, přihlásíte se do svého účtu, kde v „Chytrém přehledu“ najdete položku Aktuální částka k úhradě:

vodafone1

Pominete nedůležitý detail, že nadpis té stránky je Aktuální dlužná částka (a nekoresponduje tudíž s navigací) a zjistíte, kolik dlužíte. Když se stránka jmenuje*aktuální částka k úhradě, tak očekáváte, že tam najdete pokyny, jak částku uhradit.

vodafone2

Nikoliv. K tomu musíme přejít na stránku Vyúčtování:

vodafone3

Tady si samozřejmě nic netuše řeknete, že poslední částka je i s tou předchozí nezaplacenou a že tudíž jednou platbou vyrovnáte obě vyúčtování. CHYBA!, která se jmenuje variabilní symbol (na tom obrázku je to první řádek vlevo – číslo vyúčtování). Vy v dobré víře zaplatíte požadovanou částku a za pár dní vám bez varování vypnou odchozí hovory a sms. Když zavoláte na zákaznickou linku (tam volat naštěstí jde), je vám sděleno, že platba sice byla připsána, ale protože má jiný variabilní symbol, než platba dlužná, byla započítána pouze pro aktuální vyúčtování, nikoli pro to dlužné. To dlužné je potřeba uhradit s oním variabilním symbolem a to co jste za dlužné vyúčtování zaplatili v aktuální platbě, vám bude převedeno do příštího měsíce… A ještě vám milostivě oznámí, že vám tedy nebudou účtovat 300,- za zprovoznění každého vypnutého čísla… No ještě aby, když tady je vina jednoznačně na straně Vodafonu…

Kocourkov, že? Vy dostanete informaci, kolik aktuálně dlužíte a když to zaplatíte, Vodafone není schopen platbu správně rozdělit a vy musíte provést platbu dlužné částky ještě jednou. To by mě zajímalo, kdo takovej geniální účetní systém vymyslel (umí sloučit dvě platby do jedné, ale tu už neumí zpětně rozdělit) a kolik si za něj od Vodafonu nechal zaplatit…

Takže, pokud budete Vodafonu dlužit platbu z předchozího vyúčtování, neplaťte ji současně jednou platbou i s vyúčtováním aktuálním, jinak máte problém… Možná by fungovalo, kdybyste aktuálně požadovanou částku zaplatili s variabilním symbolem částky dlužné. Oni by vám ten přeplatek z dlužné částky třeba převedli do aktuálního vyúčtování (když to neumějí vzad, ale vpřed ano). To jsem ale nezkoušel…

Asi vůbec nejlepší bude, když budete platit včas! 😉

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *