Canon online podpora

Dva dny před odjezdem na dovolenou jsem zjistil, že moje 256MB karta ve foťáku mi asi nebude stačit, takže bude potřeba koupit ještě jednu a rovnou větší. Protože se v originální příručce k foťáku (powershot A95) píše o maximální velikosti karet 512 MB, což byla tehdy asi největší dostupná karta na trhu, avšak v obchodech jsou nejmenší kapacity 1GB, rozhodl jsem se obrátit na Online podporu firmy Canon. Když jsem se proklikal na správné místo a odeslal dotaz, jestli mi bude 1GB karta v mém foťáku fungovat, přišel mi mail s textem: Během 2 až 3 dnů vás bude kontaktovat náš analytik. To mi bylo k ničemu, protože jsem za dva dny hned ráno odjížděl, tak jsem si tuto informaci zjistil jinde, koupil velkou kartu a odjel na dovolenou.

Po návratu mě v emailové schránce čekalo překvapení. To první příjemné, byla to odpověď na můj dotaz, která přišla třetí den, takže online podpora sice pomaleji, než jsem si představoval, ale funguje.

Minutu po odpovědi byla odeslána další zpráva:

Vážený zákazníku, vážená zákaznice, Nedávno jste na Centrum podpory Canon umístili požadavek podpory. Abychom se ujistili, že jste obdrželi ty nejlepší možné služby, chtěli bychom, abyste nám před uzavřením požadavku potvrdili, že byl váš požadavek uspokojivě vyřízen. Použitím následující adresy URL potvrďte, zda byl váš požadavek služby vyřízen, nebo zda je ho ještě třeba řešit:

NA ODPOVĚD MÁTE PĚT (5) DNÍ. POKUD NEOBRŽÍME ŽÁDNOU ODPOVĚĎ, BUDE VÁŠ POŽADAVEK SYSTÉMEM AUTOMATICKY UZAVŘEN.

Jelikož jsem odjel na čtrnáct dní, termín jsem nemohl stihnout a tak po šesti dnech přišel další mail:

VåŞený zåkazníku, våŞenå zåkaznice Nedåvno jste na Centrum podpory Canon umístili poŞadavek podpory. Tento poŞadavek naneťt�stí vyprťel a byl systÊmem automaticky uzav�en. Chcete-li potvrdit, zda byl våť poŞadavek sluŞby uspokojiv� vy�ízen nebo zda vyŞaduje dalťí pozornost, pouŞijte prosím nåsledující adresu URL

I přes naprosto rozsypanou češtinu jsem pochopil, že můj požadavek byl automaticky uzavřen. Proč tedy něco potvrzovat klikáním někam?

A dnes, po dalších osmi dnech mi přišla následující perla:

Tento e-mail dostáváte na základi toho, že jste se obrátili na pomocnou linku nebo na webové stoedisko vlastní podpory spoleenosti Canon. Jménem spoleenosti Canon vás chceme pozvat k úeasti v pruzkumu, který má spoleenosti Canon pomoci lépe chápat požadavky svých zákazníku a napomáhat neustálému zlepšování a rozvoji služeb, které nabízí.

Pokud se nechcete tohoto pruzkumu zúeastnit, neberte tento e-mail na vidomí. Z žádného jiného duvodu vás již nebudeme kontaktovat, ale možná, že v budoucnu dostanete pozvání k obdobným anketám, jestliže se znovu obrátíte na Canon. I v budoucnu budete moci všechny e-maily zkrátka ignorovat, nebudete-li si poát zúeastnit se žádných pruzkumu.

Chcete-li se zeptat na nico ohledni nikterého výrobku ei zboží spoleenosti Canon, obra?te se poímo na spoleenost, protože nemužeme vaše jednotlivé dotazy poedávat spoleenosti Canon.

Pro poístup na webovou stránku kliknite zde:

Pruzkum je duvirný. Jeho vyplniní by vám milo zabrat asi 10 minut. Pruzkum provádí spoleenost GfK NOP jménem spoleenosti Canon. Nikdo se na vás nebude obracet v dusledku vašich odpovidí, které zustanou zcela duvirné.

Nějak k duvirnému pruzkumu nemám důvěru. Jsem zvědav, jestli opravdu své slovo dodrží a již mi nebudou psát.

Tenhle příspěvek ale není ani o pomalé online podpoře, ani o nevyžádaných mailech, ale o tom, že mi přišly od Canonu čtyři maily, z nichž byly česky pouze první dva a druhé dva byly zkomolené pokaždé jinak. Proč?

Nevím, díval jsem se do zdroje těch mailů, první tři jsou v utf-8, jsou všechny podle jednoho mustru a ve zdroji vypadají stejně. Ten čtvrtý je ve windows-1250 a ve zdroji má takovéhle tvary: „Pruzkum je duvirn=FD=2E“. Je tedy jasné, že ve čtvrtém případě byl mail zmršen už na straně pisatele. Ale proč se mně jeden mail v utf-8 zobrazí správně a druhý rozsype teda netuším… Thunderbird 2.0.0.6

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *